Niezwykła projektantka Tory Burch – historia sukcesu

Najlepsze informacje i wiadomości

Niezwykła projektantka Tory Burch – historia sukcesu

Jak to się zaczęło?

 Chociaż jej sukcesu należy upatrywać głównie w charakterze, to z pewnością nie można powiedzieć, że jest to historia typowego kopciuszka. Jest córką bogatego inwestora i aktorki. Urodziła się w roku 1966, w małej wiosce w Pensylwanii, gdzie wychowywała się razem ze swoimi trzema braćmi. We wczesnych latach swojego życia dorastała jak każde dziecko w tamtym czasie. Później zaczęła uczęszczać do Uniwersytetu w Pensylwanii, który w 1988 roku ukończyła na wydziale historii sztuki.

Późniejsze lata

Tory nie próżnowała. Zaraz po ukończeniu studiów ruszyła do pracy u znanych projektantów. W swojej karierze była pod skrzydłem takich gwiazd jak Ralph Lauren, Vera Wang i Narciso Rodriguez at Loewe oraz Zoran. Dzięki doświadczeniu, które tam zdobyła, nabrała pewności siebie, co rozbudziło w niej marzenia o własnym biznesie. 

Cel, który postawiła sobie, nie byłby taki prosty do zrealizowana, gdyby nie jej były mąż – Christopher Burch. To od niego otrzymała ponad 2 miliony dolarów. Taki budżet bez wątpienia pomógł Tory ruszyć z własnym projektem. Jednak żadne pieniądze nie zrekompensują jej siły charakteru i determinacji w dążeniu do celu. Nie zmarnowała powierzonych jej pieniędzy. Wręcz przeciwnie. W ciągu dziesięciu lat stworzyła markę, która wyceniana jest na ponad 3,5 mld dolarów!

Nie tylko w ten sposób można zmierzyć jej sukces. W 2008 roku, projekty Tory w plebiscycie Accessory Designer of the Year pokonały takich gigantów jak Michael Korsa i Mark Jacobs. 

Jak Tory Burch stała się sławna?

Chociaż Tory Burch nie można zarzucić ciężkiej pracy i wybitnych umiejętności, to w osiągnięciu tego nieprawdopodobnego sukcesu i sławy pomogło kilka wydarzeń. W jednej z takich sytuacji brała udział Paris Hilton. Wystarczyło, że kilka razy pokazała się publicznie w charakterystycznych balerinkach Reva z metalowym logo na przodzie, żeby konsumenci zwrócili na tę markę uwagę.

Kolejną osobą, która zapewniła Torze zastrzyk popularności, była prezenterka Oprah Winfrey. W swoim programie nie szczędziła pochwał na temat projektantki, jej torebek czy butów. Dzięki temu nawet w naszym kraju mamy produkty marki Tory Burch Polska.

Filantropia

Tora Burch swoją niezrównaną energię wkłada nie tylko w projektowanie znanych torebek. W roku 2009 założyła własną fundację Tory Burch Fundation (TBF), która zajmuje się wsparciem dla kobiet w Ameryce. Projektantka pomaga przedsiębiorczym kobietom, udzielając im kredytów biznesowych, zapewniając edukację niezbędną do prowadzenia firmy oraz doradztwem. Pieniądze na funkcjonowanie fundacji pochodzą ze sprzedaży produktów ze sklepów Tory. W ten sposób tysiące kobiet czerpie inspirację i praktyczną pomoc, żeby iść śladami swojej bohaterki.